Sejl trygt med Langelandslinjen

Kom godt i havn

Tryghedstiltag på færgen

Sammen bekæmper vi corona ombord!

I coronatider er din sundhed og tryghed vores allerhøjeste prioritet. LANGELANDSLINJENs færger har fået certifikatet ”SafeGuard” af Bureau Veritas, og det betyder, at du kan forvente en høj standard for sundhed, sikkerhed og hygiejne ombord.

Herunder kan du læse om vores tryghedstiltag og om hvordan du forbereder dig på rejsen. Så får du den bedst mulige rejseoplevelse, og hjælper os med at hjælpe dig! 

Tryghedstiltag

  • Øget hygiejne og afspritning

    Vi har indsat ekstra personale, der sørger for at afspritte alle overflader mellem afgangene. På færgen er der opsat spritstationer til fri afbenyttelse.
  • Brug af mundbind

    Der er krav om brug af mundbind for både passagerer og besætning. Mundbindet skal bæres under hele overfarten og må kun tages af kortvarigt for at spise og drikke.
  • Afskærmning mellem pladserne

    Gennemsigtige skærme mellem pladserne hjælper med at hindre spredning af bakterier og virus
  • Vi er her for dig

    Du kan altid tage fat i besætningen, som kan hjælpe dig med at finde en plads med afstand, kan sørge for ekstra rengøring og i øvrigt hjælpe med at besvare dine spørgsmål.
  • Mulighed for at blive i bilen

    Hvis du har et særligt behov for beskyttelse, kan du booke en overfart, hvor du bliver i bilen undervejs.
  • Færre passagerer ombord

    Vi har tilpasset kapaciteten ombord, så myndighedernes anbefalinger om to meters afstand kan overholdes.

Krav om mundbind i den kollektive trafik

Husk mundbind

Myndighederne har gjort det obligatorisk at bære mundbind i den kollektive trafik. Det gælder også på LANGELANDSLINJENs færger.

Du skal derfor have dit eget mundbind med, som du skal have på, når du bevæger dig rundt på færgen. Du skal bære dit mundbind under hele overfarten, men du må gerne tage det af, når du skal spise eller drikke. Du kan også købe mundbind ombord på færgerne.

Kravet om mundbind gælder ikke for børn under 12 år, for personer med åndedrætsbesvær, nedsat bevidsthedsniveau, eller personer med fysiske eller mentale svækkelser, som gør, at de ikke selv kan fjerne mundbindet.

TILBUD TIL DIG MED ET SÆRLIGT BEHOV

BLIV I BILEN UNDER OVERFARTEN

Hvis du har et særligt beskyttelsesbehov i forhold til covid-19, er det undtagelsesvist tilladt at opholde sig i bilen under overfarten. Du kan for eksempel blive i bilen, hvis du er syg, er smittet med covid-19 eller har et særligt behov for at være ekstra skærmet. 
Hvis du vil booke en rejse, hvor du bliver i bilen, så vær opmærksom på at:

  • Du skal anmode om en plads på forhånd. Det gør du, når du booker din billet online. Du kan også tilføje bilopholdet til en allerede købt billet ved at ændre din billet på hjemmesiden.
  • Når du har booket en rejse, hvor du bliver i bilen, skal du være checket ind i havnen senest 30 minutter før afgang
  • Det er på intet tidspunkt tilladt at forlade bilen under overfarten uden at henvende sig til besætningen. Det gælder alle passagerer i bilen.
  • Pladsen på vogndækket er begrænset, og du skal være opmærksom på, at vogndækket ikke er et behageligt sted at være, hvis vejret er køligt eller der er søgang. I vinterperioden kan det være godt at medbringe varm kaffe og et tæppe til opholdet i bilen.
  • I tilfælde af dårligt vejr forbeholder vi os retten til at annullere din ”bliv i bilen”-reservation.
  • Medbring mundbind i tilfælde af, at det bliver nødvendigt at forlade bilen

Brug for at ændre rejsen?

Ombook til en valgfri afrejsedag i 2021

På grund af corona-situationen udvider LANGELANDSLINJEN den periode, som du kan ændre din billet i.

I stedet for at kunne rykke billetten op til tre måneder frem, kan du nu flytte din billet til en hvilken som helst anden afgang i 2021 - eneste betingelse er, at billetten er købt senest d. 31. marts 2021.

Det betyder, at du roligt kan booke din rejse uden fare for, at rejsen går tabt, hvis dine planer ændrer sig. Får du alligevel ikke brug for rejsen, kan du ændre til en hvilken som helst anden afgang i 2021. Du skal bare ændre billetten inden det planlagte afrejsetidspunkt.

Det koster vores sædvanlige ændringsgebyr samt den eventuelle prisforskel mellem oprindelige billet og ny billet.

Få svar på dine spørgsmål

FAQ

Har du spørgsmål? Kombardo!

Kontakt os

I en corona-tid som denne, hvor alt er uvist, er det vigtigt, du ved, at vi er her!

Har du spørgsmål, sidder vi klar i kundeservice, hvor vi vil gøre vores allerbedste for at besvare dine spørgsmål så hurtigt og godt som muligt – men hav tålmodighed. Vi får nemlig rigtig mange henvendelser. Vi håber derfor på din forståelse, hvis du oplever ekstra ventetid.

Du kan kontakte os direkte på kundeservice@langelandslinjen.dk eller ringe til vores kundecenter på telefon 70 25 10 25 i vores åbningstid som er alle dage mellem 06.00-20.00.