Sejl trygt med Langelandslinjen

Kom godt i havn

Sejl trygt med os

Hvad betyder covid-19 for din rejse?

LANGELANDSLINJEN har igangsat en række initiativer for at tage vare på både passagerer og besætninger i forhold til den aktuelle udfordring med COVID-19, så du kan få en god og tryg rejse.

Situationen med COVID-19 betyder, at LANGELANDSLINJEN har tilpasset kapaciteten. 

Hvilken indflydelse corona-situationen derudover har for din rejse, kan du finde svar på herunder.  

Rejs gratis med

Gående og cyklister rejser gratis i juli

Juli bliver en god måned at rejse med LANGELANDSLINJENs færger. Regeringens sommerpakke gør nemlig turen gratis.

Sådan får du en gratis billet:

  • Køb din billet online på hjemmesiden eller i appen.
  • Når du har gennemført din rejse, får du automatisk pengene tilbage på dit betalingskort – uden at du behøver at foretage dig yderligere.

Ordningen gælder for færger på Kattegat, på ruten mellem Køge og Rønne samt på FANØLINJEN, ALSLINJEN, SAMSØLINJEN og LANGELANDSLINJEN.

Det bliver altså ikke muligt at købe billetter ved serviceskranken i havnene – hverken på betalingskort eller med kontanter.

Også cyklende og gående, som før regeringens sommerpakke har booket billetter til juli 2020, vil få deres penge tilbage, når de har gennemført deres rejse, og dermed rejse gratis.

Læs mere her

Sejl trygt med Langelandslinjen

Rejselysten er tilbage!

Danmark er forsigtigt i gang med at åbne. Det er LANGELANDSLINJEN også. Det betyder, at der kommer flere gæster med færgerne – men det betyder ikke, at færgerne fyldes op.

Vi beder dig følge de generelle råd for at forebygge smitte og tage hensyn til de andre rejsende på overfarten.

Ombord på færgerne gør vi stadig meget rent og spritter af. Derudover har vi sat skilte op, så vi alle husker de gode råd. Vi hjælper jer med at hjælpe hinanden.

Booking

Vigtig information

Bliv i bilen under overfarten

Sådan skal du forholde dig, hvis du er i særlig risikogruppe. 

Har du et særligt beskyttelsesbehov i forhold til COVID-19, er det undtagelsesvist muligt at opholde sig i bilen under overfarten. Du kan blive i bilen, hvis du er syg, er smittet med COVID-19 eller er i en særlig risikogruppe på grund af helbred eller alder.

Du kan få lov til at opholde dig i bilen på vogndækket enten ved at anmode om en plads, når du booker din billet - eller du kan trykke på hjælp i automaten ved check-in. Har du allerede booket billet, kan du tilføje det til din reservation på hjemmesiden under "Ændre billet". 

Har du valgt ’Bliv i bilen’, skal du være checket ind i havnen senest 15 minutter før afgang. 

Vær opmærksom på, at det på intet tidspunkt er tilladt at forlade bilen under overfarten uden at henvende sig til besætningen. Det gælder alle passagerer i bilen.

Pladsen på vogndækket er begrænset, og du skal være opmærksom på, at vogndækket ikke er et behageligt sted at være, hvis der er køligt eller søgang.

Har du inden ombordkørsel ikke booket ”Bliv i bilen”, skal du opholde dig på passagerdækket under overfarten.

I tilfælde af dårligt vejr forbeholder vi os retten til at annullere din reservation til at blive i bilen på vogndækket.

Den gode turist

Din indsats gør en forskel

Når solen titter frem, og sommerferien er i gang, kan den sunde fornuft hurtigt gå i glemmebogen. Men du skal huske, at myndighedernes anbefalinger naturligvis også gælder, når du er på tur rundt i Danmark.

Den gode turist:

  • tager hensyn og giver plads
  • husker god håndhygiejne
  • undgår store forsamlinger
  • finder nye spots og gemte perler, hvor der er færre turister.

Så pak sandalerne, solcremen og den sunde fornuft.

Vi ønsker dig en rigtig god sommer.

Har du spørgsmål? Kombardo!

Kontakt os

I en corona-tid som denne, hvor alt er uvist, er det vigtigt, du ved, at vi er her!

Har du spørgsmål, sidder vi klar i kundeservice, hvor vi vil gøre vores allerbedste for at besvare dine spørgsmål så hurtigt og godt som muligt – men hav tålmodighed. Vi får nemlig rigtig mange henvendelser, og som alle andre virksomheder har vi også været nødsaget til at sende medarbejdere hjem. Vi håber derfor på din forståelse, hvis du oplever ekstra ventetid.

Du kan kontakte os direkte på kundeservice@langelandslinjen.dk  eller ringe på telefon 70 25 10 25 i vores åbningstid som er alle dage mellem 06.00-20.00.