Kom godt ombord

Mødetid - handicapbiler - find vej

Ny sejlplan

Færre afgange med Langelandslinjen

COVID-19 betyder ændringer i sejlplanen.

 

Behovet for at rejse mellem Spodsbjerg og Tårs er dalet på grund af COVID-19. Derfor reducerer vi frekvensen på ruten fra 25. marts til og med den 29. marts.

Det betyder, at der vil blive taget afgange ud af fartplanen, og det kan ramme din planlagte rejse

Hvis din afgang er ændret, vil du modtage en sms med information om, hvordan du skal forholde dig.

Covid-19

Langelandslinjen sætter alle billetter fri

Sådan skal du forholde dig, hvis du har bestilt en rejse med LANGELANDSLINJEN i perioden fra den 23. marts frem til og med den 13. april. 

Regeringens udmelding om yderligere 14 dage med restriktioner får nu LANGELANDSLINJEN til at frigive alle billetter fra den 23. marts og frem til og med den 13. april.

Det betyder, at på alle ruter vil billetter blive sat fri, så de uden gebyrer kan ombookes til en afgang på et hvilket som helst tidspunkt resten af året.

Billetter købt på betingelser, som giver mulighed for refundering af billettens pris, vil stadigt kunne refunderes eller flyttes til et andet tidspunkt i resten af året.

Så længe der er restriktioner på grund af COVID-19, vil billetten kunne ændres flere gange uden ændringsgebyrer.

Placeres billetten på en afgang, som er dyrere end den oprindelige, skal der som sædvanligt betales for prisforskellen.

Husk at din billet skal ændres inden oprindeligt afrejsetidspunkt.

Du kan ændre din billet nemt og hurtigt her.

Hvis billetten er købt på en dato efter ovenstående periode, er vores normale forretningsbetingelser gældende. Dem kan du læse mere om her.

COVID-19

Vigtig information i forbindelse med COVID-19

LANGELANDSLINJEN har igangsat en række initiativer for at tage vare på både passagerer og besætninger i forhold til den aktuelle udfordring med COVID-19.

LANGELANDSLINJEN gør alt for at tage vare på både passagerer og besætninger i forhold til at inddæmme smitten af coronavirus, så du føler dig så tryg som overhovedet muligt på overfarten.

Det gør vi blandt andet med disse tilt

  • Passagerer med særlige behov kan få lov til at opholde sig i deres bil på vogndækket på skibet. Ønsker du at blive i bilen under overfarten, skal du trykke ”Hjælp” ved check-in og aftale det med personalet. Uden aftale ved check-in, er det ikke tilladt at blive i bilen.
  • Alle passagerer fordeles i zoner. Derudover er hvert andet bord spærret af på færgen for at sikre, at der er den nødvendige afstand imellem passagererne.
  • Over alt er der skilte, som minder om at holde afstand.
  • På alle overfarter er rengøring prioriteret ekstra højt hos besætningen.
  • Ved udkald på færgen, beder kaptajnen desuden alle passagerer om at holde afstand og tage de nødvendige forholdsregler.
  • Vi henstiller alle kunder til at betale med kort eller mobilepay.
  • Der er sat afstandsmarkører op ved indgangen til cafeteriaet. Der er også opsat/bestilt beskyttelsesskærme i plexiglas, som skal være foran alle kasser for at beskytte besætning og passagerer.
  • Alt mad sælges indpakket eller er placeret bag afskærmning. Service er fjernet fra disken og udleveres af personalet.

Vi følger selvfølgelig udviklingen af coronavirus tæt og gør mere, hvis det bliver nødvendigt.

Kontakt os

Vi hjælper gerne!

Vi er her! Har du spørgsmål til din reservation, så husk, at vi er klar til at hjælpe dig. 

I en corona-tid som denne, hvor alt er uvist, er det vigtigt, du ved, at vi er her!

Har du spørgsmål, sidder vi klar i kundeservice, hvor vi vil gøre vores allerbedste for at besvare dine spørgsmål så hurtigt og godt som muligt – men hav tålmodighed. Vi får nemlig rigtig mange henvendelser, og som alle andre virksomheder har vi også været nødsaget til at sende medarbejdere hjem. Vi håber derfor på din forståelse, hvis du oplever ekstra ventetid.

Du kan kontakte os direkte på kundeservice@langelandslinjen.dk  eller ringe på telefon 70 25 10 25 i vores åbningstid som er alle dage mellem 06.00-20.00.

kom godt ombord

Mødetider

Der er plads til alle ombord på LANGELANDSLINJEN, og vi glæder os rigtig meget til at byde velkommen ombord.

Herunder kan du se, hvornår du senest skal være tjekket ind på havnen for at være garanteret plads ombord på LANGELANDSLINJENs færger.

  • Standard-billet til bil, motorcykel, knallert, cykel og gående passagerer: 15 min
  • Autocamper, bil med anhænger: 15 min
  • Grupper: 15 min
  • Busser: 15 min
  • Forvogn, sættevogn og vogntog: 15 min
  • Løstrailer, personbil uden fører, specialtransport: 30 min

 

Alt det praktiske

Handicapbiler & dårligt gående

Hos LANGELANDSLINJEN vil vi gerne tage særlige hensyn til passagerer med handicap eller som er dårligt gående ved at placere bilerne, så der er lettere adgang til passagerdækket. 

Handicapbiler
LANGELANDSLINJEN tilbyder invalidebiler at parkere tæt på elevator indrettet til kørestolbrugere og med bedst mulig adgang til passagerdækket, i det omfang det er muligt.

For at benytte denne mulighed skal billetten bestilles 48 timer før afgang. Book venligst først alm. Billet her. Dernæst bedes du kontakte os på telefon 70 25 10 25 og oplyse, hvilken afgang du rejser på, samt at du ønsker en plads ved elevator og med bedst mulig adgang til passagerdækket.

Dårligt gående og handicapassistance
Ankommer du som gående passager til havnen, og har du brug for hjælp til at komme godt ombord, bedes du kontakte os på telefon 70 25 10 25, senest 48 timer før din afgang. I forbindelse med din rejse bedes du venligst tjekke ind på havnen senest 30 minutter før afgang.

Parkering

Spodsbjerg
Der er mulighed for at parkere på havnen i Spodsbjerg.
Parkeringspladserne kan findes ved rederikontoret på Spodsbjergvej lige overfor færgelejet.
Her er der mulighed for både langtids- og korttidsparkering.

Tårs
Der er mulighed for at parkere på havnen i Tårs.
Parkeringspladsen findes ved servicecenteret på Spodsbjergvej 20, 4912 Harpelunde.

Har du hund eller kat med på turen?

Hunde, katte og andre lignende kæledyr er velkomne ombord på LANGELANDSLINJEN. Dog gælder følgende regler:

Hunde og øvrige dyr må gerne medbringes i de markerede ”hunde-områder” i passagerområderne.

Dyr må ikke medbringes i bistro-områderne, hvor der serveres mad.

Hunde skal føres i kort snor. Øvrige dyr skal medbringes i bur eller transportkasse og må ikke være til gene for andre passagerer.

Du kan derfor med fordel overveje at lade dit kæledyr blive i bilen under overfarten. Vær blot opmærksom på, at der ikke er tilladt adgang til vogndækket under overfarten.

Hunde er tilladt på det udendørs soldæk.

Vi glæder os til at byde dig velkommen ombord

Find vej til færgen

Fra
Indtast venligst din adresse.
Vis vej